Tailande yra platus įvairių transporto priemonių pasirinkimas, todėl yra labai nesudėtinga keliauti po šalį už prieinamą kainą ir gana greitai. Tailande yra keletas vietinių pilno aptarnavimo ir pigių skrydžių bendrovių, platus geležinkelių tinklas, daugybė autobusų kompanijų, didžiulis mikroautobusų tinklas ir keltai, kurie sudaro sąlygas lengvai pasiekti visas pagrindines salas.
Vietiniai skrydžiai
THAI Airways ir Bangkok Airways yra didžiosios pilno aptarnavimo oro linijos, veikiančios vidinių skrydžių tinkle. Pigių skrydžių oro linijos, tokios kaip Thai AirAsia, Thai Smile, Thai Lionair ir Nok Air padaro keliones oru Tailande patogiomis ir labai patraukliai įkainotomis.
Pigių skrydžių oro linijų siūlomos skrydžių bilietų kainos dažnai yra panašios į traukinių ar autobusų bilietų kainas, ypač jei užsisakant internetu pakankamai iš anksto. Aviabilietus galima įsigyti internetu tiesiogiai iš oro linijų arba per kelionių agentus ir trečiųjų šalių skrydžių agentūras.
Tailande yra platus vietinių oro uostų pasirinkimas.
Oro uostai Bankoke
- Suvarnabhumi oro uostas (BKK) – Bankoko ir viso Tailando pagrindinis skrydžių mazgas, dažniausiai naudojamas tolimųjų ir pilno aptarnavimo skrydžių bendrovių
- Don Muang tarptautinis oro uostas (DMK) – antrasis Bankoko oro uostas, naudojamas daugiausiai pigių skrydžių oro bendrovių, sujungiant sostinę su visais Tailando regionais ir kitomis Pietryčių Azijos valstybėmis
Oro uostai Centriniame Tailande
- Hua Hin Airport (HHQ) – oro uostas, naudojamas užtikrinti susisiekimą oru tarp Tailando karališkojo kurorto Hua Hino ir Šiaurės Tailande esančio Čiangmajaus
- Mae Sot Airport (MAQ) – patogus oro uostas tiems, kurie planuoja kirsti sausumos sieną į Mianmarą šioje provincijoje esančioje sienos perėjoje
Oro uostai Šiaurės Tailande
- Chiang Mai International Airport (CNX) – pagrindinis Šiaurės Tailando kelionių mazgas, esantis Čiangmajuje
- Mae Fah Luang Chiang Rai International Airport (CEI) – šiauriausias Tailando oro uostas gali būti naudingas lankantis Čiangrajuje, Auksiniame trikampyje arba planuojant kelionę Mekongo upe į Luang Prabangą Laose
- Sukhothai Airport (THS) – oro uostas, naudojamas pilno aptarnavimo oro bendrovės, sujungiant istorinį Sukotajaus miestą su Bankoku
- Phitsanulok Airport (PHS) – pigesnė alternatyva, kuri gali būti keliaujant į Sukotajų
- Lampang Airport (LPT) – oro uostas, sujungiantis trečią didžiausią Šiaurės Tailando miestą su Bankoku
- Mae Hong Son Airport (HGN) – laiką taupanti jungtis tarp mažo miestelio Mae Hong Son ir Čiangmajaus
- Nan Nakhon Airport (NNT) - oro uostas, naudojamas sujungti miegantį Nano miestą su Bankoku ir Čiangmajumi
- Pai Airport (PYY) - laiką taupanti jungtis tarp atsipalaidavusio Pai miestelio ir Čiangmajaus
- Phrae Airport (PRH) – paprastesnis kelionės iš Čiangmajaus į Prae provincijos sostinę pasirinkimas
Oro uostai Šiaurės rytų Tailande
- Udon Thani International Airport (UTH) – pagrindinis Isano regiono kelionių mazgas, kuris gali būti itin naudingas planuojant kelionę sausumą į Laoso sostinę Vientianą
- Ubon Ratchathani Airport (UBP) – užtikrina susisiekimą su vienu didžiausių Isano regiono miestu cities Ubon Ratčataniu, kuris gali būti naudingas keliaujant sausuma į Paksę pietiniame Laose arba į šiaurinę Kambodžą
- Buriram Airport (BFV) – jungia Bankoką su Buriramu, kuris naudojamas kaip bazė tyrinėjant senovines smiltainio khmerų šventovės ir kitas apylinkių šventyklas
- Khon Kaen Airport (KKC) – vieno iš keturių didžiausių Isano regiono miestų, Khon Kaeno oro uostas
- Loei Airport (LOE) – patogus susisiekimo būdas keliaujant į Čiang Khaną, nedidelį miestą Mekongo pakrantėje mėgstamą vietinių turistų
- Nakhon Phanom Airport (KOP) - jungtis su Nakon Panomo provincija, kuri gali būti naudinga keliaujant sausuma į Laosą
- Roi Et Airport (ROI) – sujungia Bankoką su Roi Et, miestu Isane
- Sakon Nakhon Airport (SNO) – sujungia Bankoką su Sakhon Nakhonu, miestu Isane
Oro uostai Rytų Tailande
- U-Tapao International Airport (UTP) – oro uostas, patogiai sujungiantis Patają ir Ko Sameto salą su vietovėmis Pietų, Šiaurės ir Šiaurės Rytų Tailande
- Trat Airport (TDX) – laiką taupantis kelionės iš Bankoko į Ko Čangą ir netoliese esančias salas pasirinkimas
Oro uostai Pietų Tailande
- Puketo tarptautinis oro uostas (HKT) – trečias užimčiausias šalies oro uostas, tarnaujantis kaip pagrindiniai vartai į didžiausią Tailando salą, Puketą
- Hat Yai International Airport (HDY) – ketvirto didžiausio Tailando miesto Hat Jajaus oro uostas, kuris gali būti naudingas planuojant kelionę sausuma į Malaiziją
- Krabi International Airport (KBV) – palengvina susisiekimą su populiariomis Krabio provincijos vietovėmis, tokiomis kaip Ao Nangas, Railay, Ko Phi Phi and Ko Lantos salos
- Samui Airport (USM) – pagrindiniai vartai į Ko Samujį ir greta esančias Ko Pangano ir Ko Tao salas
- Surat Thani Airport (URT) – pagrindinis Surat Tanio provincijos oro uostas, kuris gali būti naudojamas kaip pigesnė alternatyvą keliaujant į Ko Samujį, Ko Panganą ar Ko Tao
- Chumphon Airport (CJM) – tiesesnis turistinis kelias iš Bankoko į Tailando įlankos salas Ko Tao, Ko Panganą ir Ko Samujį
- Nakhon Si Thammarat Airport (NST) – sujungia Bankoką ir Nakhon Si Tamarato provincijos sostinę, kuri yra antras didžiausias miestas šalies pietuose
- Narathiwat Airport (NAW) – naudojamas keliaujant į pačias piečiausias Tailando provincijas iš Bankoko
- Ranong Airport (UNN) – suteikia galimybę lengviau pasiekti Ranongą, kuris gali būti naudojamas kaip pradinis kelionės į Ko Pajamą arba persikėlimo į Mianmarą vizos atsinaujinimui taškas
- Trang Airport (TST) – oro uostas, naudojamas pasiekti Trangą ir provincijos salyną Andamanų jūroje
Tailando oro uostų žemėlapis
Bankokas yra pagrindinis šalies skrydžių mazgas, tačiau didžioji dalis pigių skrydžių oro linijų naudoja tik Don Mueang oro uostą. Jei jungiamajam skrydžiui reikalingas persėdimas kitame oro uoste, reiktų tam nusimatyti nuo trijų iki keturių valandų, kadangi tiek laiko turėtų pakakti pasigauti nemokamą autobusą, kursuojantį tarp oro uostų.
Vietinių skrydžių bilietai
Vietinių skrydžių bilietus galite užsisakyti pasinaudodami šia paieškos forma.
Kelionės traukiniais
Tailando geležinkelių tinkas valdomas State Railways of Thailand (SRT). Kelionės traukiniu yra saugios, patogios, tačiau lėtos. Traukiniai paprastai pradeda savo kelionę laiku, tačiau atvyksta dažniausiai valanda ar dviem vėliau nei planuota.
Pagrindinė Bankoko traukinių stotis, kuri kartu yra ir viso Tailando kelionių traukiniais centras - Hua Lamphong geležinkelio stotis.
Tailando geležinkelių tinklą sudaro keturios linijos.
Šiaurinė linija
- Ši linija sujungia Bankoką su Čiangmajumi per Ajutają, Lopburį, Pitsanuloką ir Lampangą.
Šiaurės rytų linija turi dvi šakas
- Viena šaka tęsiasi nuo Bankoko iki Ubon Ratčatanio per Koratą ir Suriną.
- Kita šaka sujungia sostinę su Nong Kajumi per Kon Kaeną ir Udon Tanį.
Rytinė linija taip pat turi dvi šakas
- Viena šaka tęsiasi nuo Bankoko iki Araniaprateto prie Kambodžos sienos.
- Kita šaka sujungia Bankoką su Si Rača ir Pataja.
Pietinė linija
- Ši linija tęsiasi nuo Bankoko per Hua Hiną, Čumponą ir Surat Tanį iki Hat Jajaus, nuo kur ji prasitęsia iki Butervorto Malaizijoje ir pakeitus traukinį sudaro galimybes keliauti žemyn į pietus iki pat Singapūro. Ši linija taip pat turi atšakas į Nakhon Si Tamaratą ir Trangą.
- Nakhon Patome šios linijos atšaka eina iki Nam Toko per Kančanaburį ir įžymųjį Kvai upės tiltą.
Tailando geležinkelio linijų žemėlapis
Bilietus į miegamuosius vagonus reikia įsigyti iš anksto. Tai galima padaryti internetu arba stotyje ne anksčiau nei prieš 60 dienų.
Bilietų kainos priklauso nuo traukinio klasės ir greičio. Kietos trečios klasės vietos yra daug pigesnės nei autobusai. Ilgesnėms kelionėms būtų išmintinga rinktis minkštas, atsilenkiančias antros klasės vietas. Ilgoms kelionėms reiktų rinktis antros klasės miegamąsias vietas, kuriose dieninės sėdynės pasiverčia į patogias uždengtas dviaukštes lovas, arba pirmos klasės miegamąsias kajutes su oro kondicionieriais.
Naujausius grafikus bei bilietų kainas galite rasti State Railways of Thailand (SRT) internetiniame puslapyje.
Tarpmiestiniai autobusai
Autobusai turbūt yra pats patogiausias būdas kelionei po Tailandą. Jie sujungia daugumą provincijų sostinių ir tada antriniais maršrutais sujungia jas su mažesniais miesteliais.
Keleto tipų autobusai yra naudojami tarpmiestiniam susisiekimui Tailande:
- Ventiliatoriumi vėdinami paprasti autobusai dažniausiai gali būti sutinkami trumpesniuose maršrutuose atokesnėse šalies dalyse. Daugumoje maršrutų, įskaitant praktiškai visus maršrutus iš Bankoko, yra naudojami įprastiniai autobusai su oro kondicionieriais. Šie paprasti autobusai yra nebrangūs ir paprastai kursuojantys pakankamai dažnai dienos metu. Kelionė gali būti lėtoka, kadangi stengiamasi į autobusą supakuoti tiek žmonių, kiek įmanoma, ir todėl dažnai sustojama.
- Pirmos klasės ir VIP autobusai, siūlantys ekspreso paslaugas su mažiau sustojimų, yra geriausias pasirinkimas ilgesnėms kelionėms. Pirmos klasės autobusai turi mažiau sėdynių ir daugiau vietos kojoms bei sostų atlenkimui nei paprasti autobusai. VIP autobusai turi netgi dar mažiau vietų ir dažnai yra pakankamai prabangūs. Šie autobusai vis tiek yra priimtinai įkainoti ir paprastai kuo daugiau mokama už bilietą, tuo didesnę ir patogesnę sėdynę gauni.
Bilietai gali būti įsigyjami autobusų stoties išvykimo terminale, internetu tiesiogiai iš autobusų kompanijos arba per kelionių agentus. Bilietai populiariausiems maršrutams turėtų būti rezervuojami prieš dieną.
Visos provincijų sostinės turi bent vieną autobusų stotį. Jos dažniausiai randasi ne centrinėje miesto dalyje, todėl ją pasiekti reikalinga kelionė vietiniu autobusu, tuk-tuku, songtaew arba taksi.
Ekkamai autobusų stotis yra viena iš didžiausią keleivių srautą aptarnaujančių autobusų stočių Bankoke iš kurios kursuoja autobusai ir mikroautobusai į miestus Rytų Tailande, tokius kaip Rajongas, Čonburis, Tratas, Čantaburis, ir turistines vietas, tokias kaip Pataja, Sriracha, Sattahip, Ko Čangas ir Ko Sametas.
Mikroautobusai
Kita populiari transporto rūšis Tailande, naudojama visoje šalyje, yra privatūs mikroautobusai su oru kondicionieriumi. Jie kursuoja dažniau nei tarpmiestiniai autobusai ir atstumą įveikia greičiau, tačiau dažnai yra vairuojami didelio greičio mėgėjų ir gali būti ganėtinai nepatogūs, kuomet pilnai prigrūdami.
Mikroautobusai dažniausiai veikia iš mažų ofisų ar tiesiog stalų ant šaligatvio, bet kai kuriuose miestuose valdžia stengiasi mikroautobusus perkelti į centrines autobusų stotis. Keliai apie Bankoko Pergalės paminklą, kažkada buvęs užimčiausias mikroautobusų keleivių surinkimo punktas, buvo išvalytas nuo mikroautobusų ir dauguma jų buvo perkelti į autobusų stotis, išsidėsčiusias skirtingose Bankoko dalyse.
Kai kurie mikroautobusai turi grafiką, bet dažniausiai jie išvyksta tada, kai yra pilni. Bilietus lengviausia įsigyti mikroautobusų ofise ar kaip bazė naudojamame stale ant šaligatvio. Kai kuriems maršrutams bilietus galima užsisakyti ir internetu. Bilietų kainos yra priimtinos, dažniausiai panašios, kaip ir autobusų su oro kondicionieriumi.
Songtaew (pikapai)
Kaimiškose Tailando vietovėse autobusų tinklas dažnai yra papildomas songtaew (pažodžiui "dvi eilės"). Tai yra modifikuoti pikapai ar kartais net sunkvežimiai, kurių priekaboje įrengti du lygiagretūs suolai.
Songtaew paprastai turi nustatytus maršrutus iš didesnių miestų į jų aplinkinius priemiesčius ir kaimus, o taip pat maršrutus tarp mažų miestelių, tarp kurių nekursuoja autobusai.
Songtaew kartais veikia iš vietinės autobusų stoties, bet dažniausiai miestuose jie gali būti randami šalia turgaus.
Tarpmiestinių songthaew bilietų kaina yra panaši į paprastų autobusų.
Keltai
Reguliarūs keltai sujungia visas didžiausias Tailando salas su žemynine dalimi. Laivų kokybė ir saugumo standartai gali ženkliai skirtis, bet dažniausiai jie yra pakankami.
Didžiajai daliai persikėlimų bilietus galima įsigyti tiesiog kelte. Pačių populiariausių maršrutų bilietus galima rezervuoti internetu. Bilietų kainos yra ganėtinai žemos ir dažniausiai skiriasi priklausomai nuo persikėlimo greičio.
Longtail (ilgauodegės) valtys
Kol daugumos populiariausių salų transportas priklauso nuo didelių keleivinių katerių ir keltų, mažesnės Tailando salos dažnai gali būti pasiekiamos tik longtail (ilgauodegėmis) valtimis. Šios valtys gali plukdyti nuo aštuonių iki dvidešimties keleivių.
Populiariuose nustatytuose maršrutuose galima sulaukti kol valtininkas surinks savo pageidaujamą skaičių keleivių ir tada gauti nustatytą šio maršruto kainą. Kitu atveju reikia samdyti visą valtį.
Tvarkaraščiai ir bilietai
Patogiai vienoje vietoje rasti įvairius variantus savo kelionėms po Tailandą sausumos ir vandens transportu galite pasinaudoję šia paieškos forma.
Atostogos Tailande
Ką dar reikia žinoti apie atostogas Tailande? Skaitykite čia: Atostogos Tailande – Kelionės į Tailandą.